Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 209 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Gender Stereotypes in Technical Products Advertisements
Kolomiichuk, Liubov ; Walek, Agata (oponent) ; Rujbrová, Šárka (vedoucí práce)
The thesis is focused on media representations of gender stereotypes in advertising. The definition of advertising, gender and stereotypes is discussed, the conclusions of studies of gender stereotypes in advertising are presented. Gender stereotypes which appear in present-day advertising of different kinds of products are analysed.
Ženy v managementu ledního hokeje
Václavková, Karolína ; Chladová, Marta (vedoucí práce) ; Turková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou zastoupení žen v managementu hokejových týmů, které hrají českou nejvyšší soutěž v sezóně 2022/2023. Práce se zaměřuje na působení žen v tomto světě, který je většinovou společností vnímán jako převážně mužský. Cílem této práce je zjistit, zda jsou ženy schopny se v tomto prostředí dostatečně realizovat, jak toto prostředí samy vnímají a jestli je český hokej připravený dát ženám prostor. V teoretické části se práce věnuje mediálnímu prostředí a jeho specifiky, dotýká se tématu genderu, stereotypů i diskriminace. Vymezen je i pojem managementu. V praktické části bylo vyzpovídáno sedm žen napříč hokejovou extraligou i různými pozicemi v hokejovém managementu, a to metodou polostrukturovaného rozhovoru. Z nich pak bylo dosaženo závěrů za užití metody zakotvené teorie. Součástí praktické části je porovnání výsledku této práce s výsledky diplomové práce, která se zaměřovala na působení žen redaktorek ve sportovních redakcích.
Když je všeobecná sestra muž...
Tomášková, Vanda ; Růžička, Michal (vedoucí práce) ; Bosá, Monika (oponent)
V budoucích letech čeká zdravotní a sociální systém v České republice z důvodu očekávaných odchodů do penze významné prohloubení deficitu všeobecných sester. Jednou ze strategií, která by mohla pomoci snížit dopady nedostatku zdravotnických pracovníků v této profesi je nalákat do ní více mužů. Tato diplomová práce se zabývá integrací mužů do týmů s majoritním zastoupením žen na jednotkách intenzivní péče. Cílem diplomové práce bylo zjistit jakým způsobem ovlivňují změny v genderové kompozici těchto původně čistě ženských týmů procesy spjaté se skupinovou dynamikou. Dílčími cíli bylo jednak nalezení vhodné strategie, která by usnadnila vstup mužů do týmů s majoritním zastoupením žen a dále také identifikace schopností a dovedností, kterými by muži mohly obohatit dosavadní způsob poskytování ošetřovatelské péče. Prostřednictvím takto získaných informací bychom měli být schopni přijmout adekvátní opatření, která budou podporovat nejen nábor, ale i retenci nových zaměstnanců. Klíčovou výzvou v této oblasti bude zajistit transparentnost a rovné podmínky pro ženy i muže, které se pro práci v této profesi rozhodnou. Klíčová slova: gender, genderové stereotypy, skupinová dynamika, lidské zdroje, všeobecná sestra, muž
Sportovní komentátorky České televize, genderové aspekty, pracovní zkušenosti
Machalíková, Libuše ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Bakalářská práce "Sportovní komentátorky České Televize, genderové aspekty, pracovní zkušenosti" analyzuje pracovní zkušenosti žen a mužů ve sportovní redakci České televize s důrazem na genderové stereotypy, překážky a pozitivní trendy v oblasti genderové rovnosti. Teoretická část se věnuje vymezení klíčových pojmů, jako jsou média, sportovní média, feminismus (radikální, sociální, marxistický a socialistický) a genderové role. Metodologická část popisuje cíle výzkumu, volbu kvalitativního přístupu a postup analýzy dat. V praktické části jsou prezentovány výsledky rozhovorů s ženami a muži ze sportovní redakce. Výzkum naznačuje, že genderová rovnost ve sportovní žurnalistice postupně roste, ale existují stále výzvy, jako strukturální nerovnosti ve vedení. Přínos této práce spočívá v poskytnutí komplexního pohledu na genderové aspekty ve sportovní žurnalistice.
Key barriers, opportunities and good practices for entrepreneurship and innovation
Křížková, Alena ; Marková Volejníčková, Romana ; Pospíšilová, Marie ; Vohlídalová, Marta
The report is focused on barriers, opportunities and good practices for gender-sensitive innovations and entrepreneurship. It is based on the analysis of 36 interviews with experts from the health, green and digital fields and the target groups defined in the quadruple helix of academia, citizens, industry, and government. The interviews were collected by 12 GILL partners in the 10 consortium countries in 2023. Gender stereotypical cultural beliefs and norms, masculine bias, gender segregation, lack of funding, lack of policies to support work-life balance and lack of political will and empirical evidence to remove these barriers are the main problems identified. The opportunities reflected largely correspond to these barriers and highlight the role of key actors, such as the EU, in setting standards. Projects focusing on fixing the number of women under-represented in certain fields and occupations and management positions predominate among good practices.
Male gaze v reklamách na holící produkty pro ženy
Pollaková, Kateřina ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Houdek, Petr (oponent)
Bakalářská práce Male gaze v reklamách na holící produkty pro ženy se zabývá tématem male gaze v reklamách na dámské žiletky. Cílem této práce bylo zjistit, zda a jestli vůbec se male gaze v reklamách projevuje, případně jestli se zobrazování žen v reklamách v čase mění. Z kvalitativní obsahové analýzy vyplynulo, že male gaze s v reklamách v reklamách na dámské žiletky projevuje, a dokonce že se postupem času jeho vliv na zobrazování žen měnil.
Sexistické zobrazení žen v reklamě v pánských lifestylových časopisech
Štochlová, Anežka ; Fousek Krobová, Tereza (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o sexistickém zobrazování žen v pánských lifestylových magazínech. V teoretické části jsou probrány specifika reklamy, její historie, právní regulace i samoregulace a znaky sexistické reklamy. Dále jsou definovány pojmy gender, genderové stereotypy a sexismus. Jsou zde také stručně představeny pánské lifestylové magazíny Playboy a Esquire. V analytické části byl proveden výzkum pomocí kvantitativní obsahové analýzy. Byly zkoumány časopisy z období let 2015-2020. Výzkum zkoumal zejména to, jaké výrobky jsou nejčastěji propagovány pomocí sexistických reklam. Výsledky ukázaly, že se nejčastěji jedná o různé mediální obsahy - weby, on-line magazíny, knihy, e-shopy nebo on-line televize.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 209 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.